Recep Tayyib Erdogan Shows Happiness On Return Of  Ukraine Sailors

Recep Tayyib Erdogan Shows Happiness On Return Of Ukraine Sailors

Recep Tayyib Erdogan Shows Happiness On Return Of  Ukraine Sailors

Recep Tayyib Erdogan Shows Happiness On Return Of  Ukraine Sailors
Recep Tayyib Erdogan Shows Happiness On Return Of  Ukraine Sailors

President Recep Tayyip Erdogan shows his happiness on the safe and sound return of Ukrainian sailors who were kept as prisoners in Libya. He said these words on Saturday as an answer to a post of his Ukrainian friend. He mentions the Tweet of Volodymyr Zelenskiy on Friday about the appreciation of the character of the Turkish president. Erdogan says My Precious friend we are very happy to hear the news about the safe come back of Ukrainian sailors to their homeland. He also says we will fight and struggle for the rights of our friends, brothers, and sisters anywhere in the world together. Zelenskiy also appreciated his character in helping the prisoners. He also says prisoners get freedom after five years.

Recep Tayyib Erdogan Also Helps Ukraine Sailors

In his Tweet, he also says We welcome our people, sailors, and captains with open arms. He says we cannot leave our people alone in trouble. Ukrainian president says We present our special thanks to RT_Erdogan for helping our citizens to get freedom. Sailors were detained as prisoners in North Africa in 2016. And kept as prisoners for five years in Libya. Sailors get freedom this week and come back to their homeland on Friday.

رجب طیب اردگان نے یوکرائن کے ملاحوں کی واپسی پر خوشی کا اظہار کیا

صدر رجب طیب اردوان نے لیبیا میں قیدیوں کی حیثیت سے رکھے گئے یوکرائنی ملاحوں کی محفوظ اور مستند واپسی پر خوشی کا اظہار کیا۔ انہوں نے یہ الفاظ ہفتے کے روز اپنے یوکرائنی دوست کی پوسٹ کے جواب کے طور پر کہے۔ انہوں نے جمعہ کے روز ترک صدر کے کردار کی تعریف کے بارے میں ولڈیمیر زیلنسکی کے ٹویٹ کا ذکر کیا۔ اردگان کا کہنا ہے کہ میرا قیمتی دوست ، یوکرائن کے ملاحوں کے وطن واپس پہنچنے کے بارے میں خبر سن کر ہمیں بہت خوشی ہوئی ہے۔ ان کا یہ بھی کہنا ہے کہ ہم مل کر دنیا میں کہیں بھی اپنے دوستوں ، بھائیوں اور بہنوں کے حقوق کے لئے جدوجہد اور جدوجہد کریں گے۔ زیلنسکی نے قیدیوں کی مدد کرنے میں ان کے کردار کو بھی سراہا۔ ان کا یہ بھی کہنا ہے کہ قیدیوں کو پانچ سال بعد آزادی ملتی ہے۔

رجب طیب اردوان نے یوکرائن کے ملاحوں کی بھی مدد کی

اپنے ٹویٹ میں ، وہ یہ بھی کہتے ہیں کہ ہم اپنے لوگوں ، ملاحوں ، اور کپتانوں کو کھلے دل سے خوش آمدید کہتے ہیں۔ ان کا کہنا ہے کہ ہم اپنے لوگوں کو مشکل میں تنہا نہیں چھوڑ سکتے۔ یوکرائنی صدر کا کہنا ہے کہ ہم اپنے شہریوں کو آزادی حاصل کرنے میں مدد کرنے کے لئے RT_Erdogan کا خصوصی شکریہ ادا کرتے ہیں۔ ملاح کو سنہ 2016 میں شمالی افریقہ میں قیدی کے طور پر حراست میں لیا گیا تھا اور انہیں لیبیا میں پانچ سال قیدی رکھا گیا تھا۔ ملاح کو اس ہفتے آزادی ملتی ہے اور جمعہ کو اپنے وطن واپس آجاتے ہیں۔

1 thought on “Recep Tayyib Erdogan Shows Happiness On Return Of Ukraine Sailors”

  1. Pingback: UAE Has No Reason to Start Fight With Turkey But... -

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *